90-а церемонія нагородження премією Американської кіноакадемії відбудеться в ніч з 4 на 5 березня і транслюватиметься по ТРК «Україна». В очікуванні події ми продовжуємо оцінювати шанси номінантів на перемогу.

Цьогоріч найтитулованіший номінант за найкращий оригінальний саундтрек — 86-літній Джон Уїльямс. Це буде його 51-я номінація на «Оскар», з яких статуетка потрапляла йому в руки лише 5 разів. Зокрема одну з нагород він отримав за роботу над 4-м епізодом «Зоряних війн». Цікаво, що Кіноакадемія включала Уїльямса у шортліст за його твори для всіх епізодів джедайської саги, корім хіба що трилогії приквелів. Та видається, що цьому кінокомпозиторові зайвий «Оскар» навряд чи потрібний, й академіки відзначать когось менш вшанованого.

Наприклад, вкрай талановитого автора Картера Бьоруелла, котрого дуже довго обходили топові нагороди. Першу номінацію на «Оскар» він отримав лише 2016 року за музику до стрічки «Керол». Проте раніше Бьоруелл оформив усі знані кінороботи братів Коенів та багато чого вартісного — усього 100 фільмів зазначені в його творчому портфоліо наразі. Бьоруелл також написав вікопомні композиції до кримінальної драми «Залягти на дно в Брюгге» Мартіна МакДони. Нині ж він очікує на нагороду за інший фільм того ж режисера — «Три білборди на кордоні Еббінґа, Міссурі».

Вчетверте в одній номінації на «Оскар» зустрілися Ханс Ціммер та Александр Депла, музику й імена яких знають навіть далекі від композиторського цеху та кіно загалом люди. В обох метрів вже знайдеться по золотій статуетці. Ціммера відзначили ще 1995 року за «Короля Лева», Депла — 2015 року на «Гранд-готель „Будапешт“». Однак француз цього нагородного сезону вже вхопив свій «Золотий глобус» за музику до розхваленої «Форми води». Його німецький конкурент може узяти реванш вже на «Оскарі» за саундтрек до «Дюнкерка», яким Ціммер неабияк підтримує заданий монтажем ритм, перетворюючи хаотичну мозаїку солдатського порятунку на захопливий драматичний екшен.

На тлі згаданих монстрів кіномузики ледь помітним лишається Джонні Ґрінвуд, який музично оформив психологічну ретро-мелодраму «Примарна нитка». Ґрінвуд, лід-гітарист культових Radiohead, вперше спробував писати для кіно ще 2003 року, попрацювавши над музикою до документальної стрічки «Пісня тіла». Ця робота пізніше йому погано відгукнулася на «Оскарі»: одну з композицій звідтіля Джонні використав для свого наступного саундтреку до картини «Нафта», який був дискваліфікований на «Оскарі», адже правила премії дозволяють номінувати лише ту музику, яка раніше ніде не використовувалась. Опісля Ґрінвуд все одно продовжив співпрацю з режисером «Нафти» Полом Томасом Андерсоном, але Американська кіноакадемія змилостивилася до автора музики лише зараз. Додамо також, що минулого року Джонні випустив одразу два вишуканих саундтреки: до «Примарної нитки» та до стрічки «Тебе тут ніколи не було».